marți, 23 septembrie 2014

Prima locomotivă cu aburi ( G.Stephenson, 1814)

Revoluția industrială  a  însemnat  trecerea de la  sistemul manual de producție , bazat pe munca fizică a omului , la sistemul dominant de producția mecanizată , diviziunea muncii ,  fluxul  liber de capital  și urbanizare . Transporturile beneficiază  de o reușită  introducere a motorului cu aburi . Locomotiva inventată de George Stephenson putea să atingă  viteza de 30 km/ oră , iar rețeaua de cale ferată  se extinde  rapid în Anglia, apoi în Belgia , Franța ,Germania ,SUA și Rusia                        În anul 1814  inginerul George Stephenson ralizează prima locomotivă cu aburi "Blucher''  destinată  căilor ferate . Pe 25 iulie este efecuată prima probă , iar pe 27 ulie locomotiva parcurge 6 km remorcand un tonaj de 30 tf .Modelul unei locomotive cu abur este compusă dinrt-un cazan ce este incălzit de cărbuni .
Mișcarea circulară  a roții  este dată  de pistonul dirijat de presiunea vaporilor de apă . Viteza  unei locomotive cu aburi este asemănătoare cu cea a unei trăsuri trase de cai .
Din această  cauză erau folosite în uzine și industrie . G.Stephenson atinge viteza de 48km/h cu locomotiva ,, The Roket ,,




Ce înseamnă  cuvîntul " locomotivă" ?


Locomotivă (lat.: loco motivus = mobil) este un vehicul motor de cale ferată cu sursă de energie proprie sau străină, pentru producerea forței de tracțiune necesară la remorcare, fără ca vehiculul să transporte sarcini utile.[1] Drept sursă de energie proprie se folosește arderea combustibililor. Locomotivele pot fi cu ardere externă, de exemplu a cărbunilor, folosind ca agent termic aburul în mașini cu abur, sau cu ardere internă, de exemplu a combustibililor lichizi, în motoare diesel. Drept sursă de energie externă se folosește curentul electric, preluat dintr-o rețea de alimentare.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu