Revoluția industrială a însemnat trecerea de la sistemul manual de producție , bazat pe munca fizică a omului , la sistemul dominant de producția mecanizată , diviziunea muncii , fluxul liber de capital și urbanizare . Transporturile beneficiază de o reușită introducere a motorului cu aburi . Locomotiva inventată de George Stephenson putea să atingă viteza de 30 km/ oră , iar rețeaua de cale ferată se extinde rapid în Anglia, apoi în Belgia , Franța ,Germania ,SUA și Rusia În anul 1814 inginerul George Stephenson ralizează prima locomotivă cu aburi "Blucher'' destinată căilor ferate . Pe 25 iulie este efecuată prima probă , iar pe 27 ulie locomotiva parcurge 6 km remorcand un tonaj de 30 tf .Modelul unei locomotive cu abur este compusă dinrt-un cazan ce este incălzit de cărbuni .
Mișcarea circulară a roții este dată de pistonul dirijat de presiunea vaporilor de apă . Viteza unei locomotive cu aburi este asemănătoare cu cea a unei trăsuri trase de cai .
Din această cauză erau folosite în uzine și industrie . G.Stephenson atinge viteza de 48km/h cu locomotiva ,, The Roket ,,
Ce înseamnă cuvîntul " locomotivă" ?
Locomotivă (lat.: loco motivus = mobil) este un vehicul motor de cale ferată cu sursă de energie proprie sau străină, pentru producerea forței de tracțiune necesară la remorcare, fără ca vehiculul să transporte sarcini utile.[1] Drept sursă de energie proprie se folosește arderea combustibililor. Locomotivele pot fi cu ardere externă, de exemplu a cărbunilor, folosind ca agent termic aburul în mașini cu abur, sau cu ardere internă, de exemplu a combustibililor lichizi, în motoare diesel. Drept sursă de energie externă se folosește curentul electric, preluat dintr-o rețea de alimentare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu